TCR dido rondje met hitteplan 23-6-2026

TCR Dido’s rondje met hitte plan – 23 juni 2026

Dinsdag is natuurlijk fietsdag voor de Dido’s van Toerclub Rijnmond. Er was gewaarschuwd voor extreem warme temperaturen, dus kwam Marcel via Messenger met een voorstel: een uurtje eerder vertrekken. Of anders maar gaan zwemmen? Dat leek mij een uitstekend plan. Marcel, dan zorg ik dat ik er ben!

Voor degenen die niet hadden gereageerd bleef het vertrek gewoon om 10.00 uur. Uiteindelijk stonden we toch met zeven man aan de start. Frank, onze voorzitter, zat al vroeg aan de koffie. Even later waren we compleet: Marcel R., Bert S., Marco v.d. D., Rob v.E., Gerrit v.d. H. en ikzelf.

Onderweg hoorde ik dat de twee kilometervreters er al 50 kilometer op hadden zitten voordat de rit überhaupt begon. Die waren dus al lekker warmgedraaid. Ze namen direct de kop en ik besloot me gewoon te laten verrassen.

Het doel was een bakkie bij Loesje, maar daar kun je natuurlijk op allerlei manieren naartoe fietsen. De temperatuur was op dat moment nog heerlijk. Via het bekende klimmetje naar Vlaardingen-Oost gingen we verrassend genoeg rechtsaf. Daarna volgde een mooi stukje Vlaardingen richting de Broekpolder. Vervolgens buitenom, over het klimmetje van de A4 naar de Zuidbuurt, langs De Coureur en een stuk langs de Nieuwe Waterweg.

Ook de Maeslantkering werd uiteraard niet overgeslagen. Na een korte adempauze was het tijd voor een fotomoment. Gelukkig volgde daarna nog een welverdiende koekiestop bij het strand van Hoek van Holland.

De duinen in dan maar. Aanvankelijk ging het tempo rustig, maar op het laatste stuk gooiden vier man het gas er flink op. Ze roken waarschijnlijk de koffie al! Ik liet ze lekker gaan en uiteindelijk arriveerden we vrijwel gelijktijdig bij ons vertrouwde koffieadres: Loesje.

Daar zaten ook Tinus en Theo, twee oud-leden van de club, al gezellig aan de koffie. Ondertussen was de temperatuur behoorlijk opgelopen. Na een fijne pauze en een gezellig praatje met Tinus en Theo was het tijd voor de terugweg.

Ook nu nam Gerrit de kop en konden we ons weer laten verrassen door de route. Onderweg kwamen we Bert d.M. en Olaf d.H. tegen. Die waren waarschijnlijk gewoon om 10.00 uur vertrokken.

We zigzagden door diverse parken, rondom Wateringse Veld en via de afslag naar De Strijp. Daarna volgden nog meer groene stukken langs Elsenburg, Nootdorp en Delfgauw, waarna we via Windas uiteindelijk weer richting huis reden. Gaandeweg koos iedereen zijn eigen route naar huis.

Conclusie

Van de hitte hebben we eigenlijk weinig last gehad. In de ochtend was het nog heerlijk koel. Er werd wel stevig doorgereden; van mij had het af en toe best een tandje minder gemogen. Gerrit, bedankt voor de leuke en verrassende route. Verder iedereen bedankt voor de gezellige rit.

Het was weer een prima rondje!

Groeten,

Jan S. ☀️

Reacties zijn gesloten.